lördag 28 juni 2014

Hopp om livet!

Hallå i det kalla sommarsverige! Hur har ni det?
Jag har haft det ganska stressig, både på jobbet och hemmavid. Men det har också hänt och händer många bra saker:
Sen sist jag skrev så har tébladen jag plockade torkat klart och jag har provdruckit té på dem. Mmmmmm gott-gott kan jag lova! :D
I tisdags var jag iväg till Västerås för att genomgå en hälsoundersökning hos en alternativterapeut som heter Ola Björkman. Jag skrev om det på min "Rosa blogg" och om du klickar HÄR så kommer du till det blogginlägget! Ola har väldigt fina och helt naturliga näringstillskott och jag fick förstås med mig några burkar hem:
Olas undersökning visade att jag hade en del näringsbrister, men inte så många som när jag var hos honom för 1 år och 5 månader sen som tur var! (Jag skrev om det HÄR.) Men B12 och Zink bland annat behövde jag fylla på med!
Jag fick också "frekvensdroppar" för sköldkörteln och jag vet inte om det är de som "gjort susen", men sen jag var hos Ola har jag gått ner 8 hekto! :D
Och apropå sköldkörteln och vikt: Jag har ju haft supersvårt att gå ner i vikt och superlätt att gå upp i vikt och doktorn som konstaterade att jag hade struma sa - och verkligen poängterade - att det INTE var strumans fel, men enligt Olas undersökning så var det visst struman som var skyldig! Och jag måste säga att jag litar mer på Ola än på doktorn - eller vilken doktor som helst faktiskt..!! Så nu har hoppet tänts på nytt om att jag faktiskt ska kunna gå ner i vikt! :D
Om du vill ha kontakt med Ola finns alla kontaktuppgifter på min Rosa Blogg. Klicka på den länken som är ovanför bilden så kommer du dit!

Något annat positivt som har hänt - och är på väg att hända - är att jag har åkt till Stockholm idag och ska stanna här till på onsdag, och imorgon ska jag gå på bio med en kär vän och på tisdag ska samma vän och jag gå på konsert och se Rolling Stones! Wihoo, tjohoo! Det ska bli sååå kul! :D Så det minsta man kan säga just nu är att det är hopp om livet! :D

Anneli.

Inga kommentarer: