lördag 13 december 2014

Chufa-vad-då?

Nu har det gått en hel månad sen jag skrev här senast... Men jag ÄR ju faktiskt sjukskriven för utmattning så jag hoppas att ni har förståelse för att det går långt mellan varven!

Idag tänkte jag iallafall visa er vad jag beställt och fått hem ifrån http://www.worthit.se/:

En ChufaMix! :D
Innan jag berättar vad jag ska göra med den så vill jag be om ursäkt för den dåliga bildkvalitén! Jag trodde att dagsljuset skulle räcka, men när jag la in bilderna i min dator såg jag att de blev alldeles korniga..! Men jag orkar inte ta nya bilder...! Sorry!

Men Ok då. Vad gör man med en ChufaMix? Jo ser ni, man gör vegetabiliska alternativ till mjölk! :D Just nu håller jag på att göra kokosmjölk, men man kan göra vilken sorts vegetabilisk mjölk som helst: mandel-, hampa, soja-, hasselnöts-, ris-, havremjölk mm, mm.
Man häller bara vatten i cylindern, sen i med filtret där man häller ner det man vill göra mjölk av och sen använder man sin stavmixer för att mixa med! "Bowlingkäglan" är till för att pressa ur det sista resterna ur fibrerna som blir kvar. Easy Peasy! Tror jag iallafall... Jag ska straxt börja mixa kokosflingorna som ligger i blöt i varmt vatten just nu! En uppdatering om hur lätt jag tycker att det är kommer inom kort!

När jag ändå beställde hem ChufaMixen så passade jag på att beställa hem lite annat också, närmare bestämt detta:
3 påsar Xylitol (Björksocker), 1 påse Real Salt (den lilla burken med blått lock innehåller också Real Salt och kom med ChufaMixen) och 2 st Vit choklad utan vanligt socker (sötad med Xylitol). Flaskan med flytande Stevia med kokossmak kom också tillsammans med ChufaMixen.
Real Salt är för den som undrar ett oraffinerat salt ifrån ett forntida hav och innehåller mer än 60 olika mineraler och spårämnen! Nyttigt som 17 med andra ord! :D

Men nu ska jag bege mig ut i köket och testa hur lätt det är att göra kokosmjölk i min nya ChufaMix! :D
På återseende - snart! :P

Anneli.

Inga kommentarer: