onsdag 11 maj 2016

Min kamp för hälsa

I förrgår var jag iväg till Gävle för en första konsultation med Homeopat Kari Kokko.
Jag har ju under lång tid och i stigande grad fått försämrad hälsa, med övervikt, hjärtfel, knölstruma och utmattningssyndrom för att nämna några diagnoser jag blivit "begåvad" med. Och trots att jag är väldigt medveten (jämfört med gemene man) om orsak och verkan vad gäller kost, motion och "allmänt leverne", har jag inte klarat av att varken leva min egen visdom eller egentligen blivit friskare. Med ett undantag: hjärtat! Det är nu mer än 2½ år sen jag slutade med den ena hjärtmedicinen och drygt 2 år sen jag blev helt medicinfri! :o) Och det trots att jag gått ner mig i utmattningssyndrom! Så nånting gör jag rätt! :o)

Nu mår jag så pass dåligt, och är sååå trött på det, att jag bestämt mig för att nåt måste göras! Nåt mer än jag redan gör alltså! Att jag inte ätit gluten på hela det här året, och även dragit ner väldigt mycket på socker är ingenting jag märker nån effekt av tyvärr. Men man hör så mycket om både glutenets och sockrets skadlighet nuförtiden, och speciellt gluten har jag hört att det kan ta lång tid innan man märker om man mår bättre utan. Så som den envisa rackare jag är, fortsätter jag köra glutenfritt för säkerhets skull!

Som ett led i att hitta något som kan förbättra min hälsa har jag nu äntligen tagit mig i kragen och pallrat mig iväg till Kari, och från igår också börjat med den homeopatmedicin (eller frekvensmedicin som man också kan kalla det) jag fick med mig därifrån.
Dessa tre små flaskor kom jag hem med från Kari. Jag ska ta en full kork ur första flaskan varje dag tills den är slut, sen samma med flaska två och sen tre. I slutet på juli eller början på augusti ska jag på återbesök. Det ska bli såå spännande att se hur min kropp reagerar på det här!
Jag är ju uppväxt med homeopatmedicin, så jag vet ju att det funkar, men hur just det här medlet kommer påverka mig har jag ju förstås ingen aning om. Än..! :o)

Kari sa att roten till mina hälsoproblem kommer från mitt mag & tarmsystem. Han sa nånting om att jag saknar (eller har för få) av de goda bakterier som bryter ner näringen så att kroppen kan tillgodogöra sig den, och det i sin tur har skapat alla dessa obalanser i min kropp som visar sig som de olika diagnoser jag har. "Du har inte kontroll över ditt immunförsvar" sa han till mig också. Jag vet inte exakt vad han menade med det, men när jag protesterade och sa att jag har ett "Gudabenådat" immunförsvar och att jag inte varit förkyld på år och dar (ja, jag kan faktiskt inte minnas när jag var sjuk senast!) så sa han att det inte var bra det heller, utan snarare så att jag har de diagnoser jag har istället för att vara "vanligt sjuk", och att han mycket hellre är sjuk och febrig några gånger om året än att ha de diagnoser jag har. Hmm... Jag kan inte annat än hålla med honom! För vad är en rejäl förkylning om inte en utrensning? Och feber bränner bort massor av basilusker, så det är nog inte helt fel att vara lite sjuk ibland! Så man skulle kunna säga att för att bli frisk så får jag jobba lite på att bli sjuk! ;o) Och när jag tänker efter så är ju det helt enligt den Homeopatiska principen att lika botar lika! Hmmm.... I think I'm on to something..!! :o)

Ja... då får jag väl gå och jobba på det då! :P Fortsättning följer vartefter det händer nåt mer inom detta område av mitt liv!

Anneli.

Inga kommentarer: