onsdag 20 juli 2016

Nåldyna i Ropsten

Till skillnad från livet på landet, så innebär ett liv i Stockholm att jag måste gå. Vart jag än ska så måste jag gå. Till och från affären och tunnelbanan, och runt på stan när jag åker in dit.
Men mina fötter är på krigsstigen! De hotar med totalstrejk! De VILL INTE gå! De värker och svullnar och är stela som ett par cementklumpar.

För att klara mig så bra som möjligt har jag köpt ett par riktigt sköna promenadskor och jag har precis idag ätit färdigt en hel burk med BioCell Collagen II + Hyaluronsyra (som jag skrev om HÄR på min Rosa blogg), men ingenting verkar hjälpa! :o(

Men idag skulle käre maken åka ner till Stockholm för att gå till vår vän och akupunktör Dr Yang i Ropsten, så jag passade på att åka dit jag med.
Jag fick nästan 30 nålar fördelat på fötter, ben och mage! Snacka om nåldyna!
På bilden här ovan är fötterna inte så svullna, för det enda jag hade gått var till och från tunnelbanan för att ta mig till Dr Yang, och jag tog kortet alldeles innan nålarna togs ut och hade då legat ner i ca 1 timme, så säkerligen hade den svullnad som hade hunnit bli gått ner lite.
Dr Yang sa att jag har massor av vatten i kroppen och att cirkulationen var dålig, så vi får se om han ska få sätta nålar även för det nästa gång.
Men egentligen vill jag inte blanda behandlingar, för då vet jag ju inte vad som har hjälpt; frekvensmedicinen/homeopatmedicinen eller akupunkturen eller en blandning av de båda. (En blandning av båda skulle väl förstås vara det troliga...) Så vi får se hur jag gör... Jag ska ju tillbaka till Kari Kokko den 4 augusti.
Men Dr Yang sa iallafall att min Chi (= livsenergi) var stark och det tillskriver jag absolut frekvensmedicinen! Piggheten som helt plötsligt kom tillbaka den 2 juli (och som jag berättade om i mitt förra blogginlägg) kan inte bero på nåt annat, det är jag helt övertygad om!

Men fortsättning följer - jag lovar! Jag vet inte hur nyfikna NI är på att få veta hur det går, men jag är då iallafall supernyfiken! :P
Stay tuned!

Anneli.

Inga kommentarer: