onsdag 12 oktober 2016

Charmen med tarmen

Ja, så heter en bok som jag beställde från Adlibris och fick hem härom dagen.
Jag har varken orkat eller hunnit läsa nåt ur den än, men kompisen som rekommenderade mig boken berättade att trots det inte alltför roliga ämnet så var det en lättsam, informativ och ganska underhållande bok att läsa.
Så här står det på baksidan:
Om du klickar på bilden så kommer den upp i större format så du förhoppningsvis kan läsa texten!

Att jag blev intresserad av den här boken beror på att jag läst en artikel om senaste forskning kring vår tarmflora och de bakterier som lever i våra tarmar, och hur livsviktiga de bakterierna är för oss; inte bara för vår fysiska hälsa utan även för hur de påverkar vår personlighet, hur vi tänker och känner, och till och med styr hur mycket vi väger! Det här kan vara årets viktigaste hälsobok! Ja, det vet jag ju förstås inte än... jag har ju inte läst den... Men jag ska verkligen försöka samla ihop min energi och läsa den så fort jag kan!

Anneli.

Inga kommentarer: