tisdag 18 oktober 2016

Jag är en fyr!

Eller... rättare sagt så försöker jag vara en som en fyr...
Fritt översatt: "Fyrar springer inte runt hela ön för att leta efter båtar att rädda; de står bara där och lyser".
Det är så jag försöker vara i relation med andra. Det är ingen lätt sak, för var går gränsen mellan att informera och att försöka övertyga? Det är ju svårt för mig att veta när/om nån känner sig pådyvlad mina åsikter/övertygelser (om de inte säger nåt) och när de kan lyssna med ett öppet sinne, för att sen göra sitt eget val.
Jag kommer med största sannolikhet trampa folk på tårna många gånger i mitt liv, men det ÄR inte min sak att ta ansvar för hur andra reagerar på det jag säger - jag kan bara försöka uttrycka mig så bra jag kan och hoppas att det landar rätt!

På min "vanliga blogg", eller min Rosa blogg som jag kallar den, har jag skrivit lite om att jag är mitt inne i en liten livskris just nu. Eller liten och liten... Jag har varit (och är) jätteledsen och gråtit floder i flera veckor nu (fast det har börjat lugna sig lite). Anledningen till det är för privat för att tas så här öppet för allmänheten, men en del av varför jag har varit (och fortfarande är) ledsen är för att jag har fått höra från människor i min närhet; människor som jag bryr mig väldigt mycket om, att jag ibland är för "pushig"/påstridig i min iver att hjälpa människor till ett friskare liv. Jag har dessutom ibland anklagats för att vara "flummig" och blåögd som t ex tror på Homeopatmedicin och Kolloidalt silver.
Medan vissa blir jätteglada av mina tips, blir andra stötta eller t o m kränkta, och känner det som nån slags kritik eller personligt påhopp när jag berättar om olika naturliga vägar till bättre hälsa.

Having said all that, så tar jag mod till mig och länkar HÄR (<- klicka för att komma dit) till en lång men superintressant artikel om Kolloidalt silver som jag önskar att alla skulle läsa!
MEN: Självklart är det 100 % frivilligt!! Jag vill bara informera! Men om du, liksom många andra - inklusive undertecknad - har hört massa negativt om Kolloidalt Silver och därför inte vågar använda det, så kan jag nästan lova att läser du artikeln så kommer du förstå att KS inte bara är helt ofarligt, utan också otroligt användbart till allehanda hälsoproblem! Varför förgifta kroppen i onödan med diverse mediciner som t ex antibiotika, vaccinationer, kortison i olika former mm, mm när det finns naturliga och biverkningsfria alternativ att tillgå?
Och OBS! Jag säger inte att ALL medicin är av ondo - ibland kanske man behöver ta en av doktorn ordinerad medicin, men varför inte prova något ofarligt först?

Vägen till hälsa kan se olika ut för olika människor, men (minst) ett har vi gemensamt; Ju mindre kemikalier/gifter vi får i oss, desto bättre för både våra kroppar och miljön omkring oss!

God hälsa önskar jag alla mina bloggläsare!

Anneli.

Inga kommentarer: