fredag 7 juli 2017

Ett hett sommartips!

Här duggar det tätt på blogginlägg helt plötsligt! 😃 Men det är ju det jag säger; när jag har mer energi så får jag fler saker gjorda! Och uppenbarligen fler blogginlägg skrivna! Iallafall så länge jag har nåt jag vill skriva om! Och det har jag idag! Först ska jag bara tala om att huvudvärken äntligen är borta! Skönt! 😌

Ok. Tipset jag tänkte dela med mig av idag är väl egentligen inte hett, utan snarare tvärt om! Men det passar på heta sommardagar! Jag blev själv tipsad om det av en kollega för några år sen, och tipset är kort och gott och utan krusiduller:
Skär en vattenmelon i lagom stora kuber. Frys in. Ät som isglass!
Easy Peasy!

Visst var det ett smart tips, va!?! Det är läskande och gott för både stora och små! 😋 Perfekt att ta med sig på en pick nick eller sitta i trädgården/på balkongen och njuta i solskenet!

Käre Maken kom hem med 2 meloner för lite mindre än en vecka sen, och sen ytterligare 2 idag. Jag antar att det är extrapris på dem nånstans! 😜
Som ni vet så äter jag lite vattenmelon nu när jag fastar (dag 12 idag!), men inte varje dag och inte i så stora mängder, så jag skar upp det som var kvar av de första melonerna, åt lite och frös in resten. Och när ork och lust infaller samtidigt nästa gång så gör jag nog samma sak med de nya melonerna! Det blir toppen det att ta fram om värmen tar och kommer nån gång! Och blir det ingen sommarvärme så går de nog åt ändå! 😊

Ha nu en riktigt trevlig helg!

Anneli.

Inga kommentarer: