söndag 17 september 2017

Kvalificerat skitsnack + Luktärt

9 dagar sen jag skrev ett blogginlägg här... Suck! Det beror inte på att jag inte har haft nåt att skriva om, men jag har varit så... trött... fast inte bara trött... Hmm... Jag tror att oinspirerad är det ord jag söker.
Jag har mest gått som en zombie här hemma och inte orkat/kunnat ta mig för nåt direkt... Men idag har jag helt plötsligt en fullspäckad dag OCH inspiration till att skriva ett blogginlägg!
Om en stund ska jag sticka iväg och rösta i Kyrkovalet och sen kommer en kompis hit, så ska det bli ett blogginlägg så är det NU!

Förutom att jag faktiskt har lite inspiration idag så ville jag även berätta hur det har gått med de där detoxkapslarna jag har ätit nu i först 10 dagar och sen en annan sort i 30 dagar, för igår tog jag de sista kapslarna av dessa:
På nåt sätt känner jag mig "lättare" nu efter avslutat kur. Inte för att jag har gått ner i vikt, men ändå på nåt vis. Jag började ju med detoxen för att jag samlade på mig massa vätska och var så sjuuuukt svullen i benen, anklarna och fötterna, och jag kan avslöja från en säker källa att det har blivit mycket bättre men inte helt bra. Om jag ska ge mig på en gissning så skulle jag säga att det blivit bättre till ungefär 50 % vilket betyder att det är som det var innan det blev värre. Hänger ni med?

Men trots att det inte blivit så bra som jag hade hoppats så är jag övertygad om att de två detoxkurerna gjort positiva saker i min kropp, d v s städat ur gifter och slagg.
Och nu känner jag att jag kanske ska varna känsliga/kräkmagade läsare, för nu kommer det lite kvalificerat skitsnack! Läs med bara ena ögat! 😜 Men jag ska försöka uttrycka mig lite försiktigt! Here it goes:

Normalt går jag på toa och gör nr 2 mellan 1 - 2 gånger per dag, ibland t o m 3. Men de senaste 30 dagarna har jag gått 4 - 5 gånger! Jag har väl aldrig i min dag skitit (och pinkat...) så mycket som jag gjort nu! Det har kommit ut mer än vad jag har stoppat i mig känns det som! Men jag har försökt se det som nåt positivt, för skiten ska ju ut! Bokstavligen!

Jag måste säga att jag tycker att jag har varit väldigt duktig som kommit ihåg mina detoxkapslar varje dag utan undantag, och dessutom druckit ca 2 - 2½ liter vatten - varje dag! Det är en smärre bedrift för att vara mig, för jag har så länge jag kan minnas haft svårt för att dricka vatten! (Té och kaffe däremot slinker ner i stora mängder! Men mest té!)
Och som sagt: vikten är typ densamma, men jag känner mig lättare ändå på nåt vis! 😌 😊
Jag har faktiskt en omgång detoxkapslar till, men de tänkte jag spara till efter jul och nyår. Det kan ju vara bra med en detoxkur efter de helgerna tänker jag! 🎅🍬🍲🍪

Nu när ni varit så duktiga och läst ända hit så tänkte jag att jag ska "rensa luften" lite från allt skitsnack med ett foto på en fin bukett luktärt som Käre Maken kom in med till mig. Med tanke på dagens ämne så kanske det är tur att ni inte kan känna doften av det jag skriver, men just nu är det lite synd, för luktärten doftar sååå ljuvligt! Men ni ska få titta på dem iallafall:
Och med denna bild avslutar jag detta blogginlägg och drar på mig skorna för att sticka iväg till vallokalen!

Anneli.

Inga kommentarer: