söndag 8 oktober 2017

Grönt kaffe = viktnedgång?

Idag tänkte jag skriva om grönt kaffe och om det har hjälpt mig att gå ner i vikt.
För två månader sen så skrev jag ett blogginlägg som bland annat handlade om vikt, och att jag skulle börja med Detox-kapslar och de Grönt Kaffe-kapslar som du ser på bilden här ovan. Du kan läsa det blogginlägget HÄR.
Igår tog jag det sista två kapslarna ur den burken, så nu tänkte jag uppdatera dig på hur det gått.

Första vill jag bara klargöra några saker:
*Vi är alla olika och påverkas på olika sätt - eller kanske inte alls... Vi har olika lätt eller svårt att hålla vikten eller att reglera den upp eller ner. Jag kan bara prata ur mitt perspektiv!
*Min förmåga att reglera vikten är mycket dålig! Min kropp släpper INTE kilona lättvindigt, och ofta inte alls - vad jag än gör verkar det som! (Men att gå upp är inga problem!)
*De flesta verkar bli pigga av kaffe, men inte jag! Jag märker inte ett skvatt! Så hur grönt kaffe skulle påverka dig kan jag förstås inte veta!

Ok. Här är min upplevelse av att i två månader ha tagit Grönt Kaffe med Hallonketoner, 2 kapslar före frukost:
Det första jag kan säga är att jag INTE gått ner i vikt! MEN: jag har inte gått upp heller! Jag juicefastade ju i 30 dagar (26 juni till 26 juli), och har sen dess hållit vikten stabil vilket känns som ett under! Jag brukar annars gå upp i vikt på kort tid efter att jag brutit en fasta - oftast allt jag lyckats gå ner plus lite till. Men inte den här gången! De första veckorna gick jag upp ca 3½ kg av de 9,1 kg jag hade gått ner under fastan (vilket är helt naturligt), men sen har vikten stabiliserats! Och då undrar jag i mitt stilla sinne om det kan ha med grönt kaffe-kapslarna att göra? För jag började ta dem precis 2 veckor efter att jag brutit fastan.

Men... och nu tänker jag högt här... jag har ju tagit de där Detoxkapslarna också, 10 + 30 dagar... borde man inte ha gått ner i vikt av det??? Jo, det kan man ju tycka, men jag har inte gjort det! *Suck..* Och nu är det ju 22 dagar sen Detoxkapslarna tog slut och vikten är fortfarande som den var ett par veckor efter avslutad fasta... JAG FATTAR INGENTING!!! Hur FUNKAR min kropp egentligen???
Ja, jag förväntar mig inte nåt svar... INGEN verkar förstå hur den funkar... *Dubbelsuck..*

Så vad kan man säga för att summera ihop det här då? Hmmm...
Det går inte att avgöra om Grönt Kaffe-kapslarna egentligen har gjort nåt, för jag kan ju omöjligt veta hur det varit om jag inte tagit dem! Men nu när de är slut så kommer jag ju märka om jag börjar gå upp i vikt - fast det lär ju ta ett par veckor. Så förutom Grönt Kaffe-kapslarna fortsätter jag väl som jag har gjort nu efter fastan, vilket innebär att jag försöker dricka mer vatten än vad jag gjorde innan, äta mer frukt och grönsaker och äta nån form av bönor minst en gång om dagen.
Så får det bli!

Har DU någon erfarenhet av att försöka gå ner i vikt med hjälp av grönt kaffe? Då får du jättegärna skriva en kommentar och berätta!

Anneli.

Inga kommentarer: