tisdag 3 oktober 2017

Tjugosjunde uppdateringen av Frekvensmedicinen + lite om honung

Yeey! Här kommer ett nytt blogginlägg - och "bara" en vecka efter det förra jag skrev! 😜 Det tar sig sa mordbrännaren! 😉

Igår tog jag sista skvätten av den första flaskan Ytterbium från den här omgången. Om jag har räknat rätt så har jag nu tagit sammanlagt 10 flaskor av just Ytterbium, fast i högre och högre frekvenser.
One down - two to go!

Om det redan innan var svårt att säga vad som gjort vad - Frekvensdropparna eller förändrad livsstil - så är det helt omöjligt denna gång eftersom jag har varit så himlans sjuk stor del av de här 28 dagarna! Ja, jag är inte helt hundra tillbaka på banan än faktiskt! Den här "mansförkylningen" var en riktigt envis och seg rackare! 😷
Så om det har hänt nåt positivt med min hälsa under senaste månaden så är det ingenting jag medvetet märker av. Men som ni vet vid det här laget så har jag ju en övertygelse om att medicinen jobbar på, om så i det "fördolda"! Rätt som det är så "rasslar" det förhoppningsvis till och hälsan tar ett skutt framåt! 😊

Honung hörrni! Är det nåt ni gillar och använder?
Som "Vegan wannabe" kan man kanske tycka att honung är något jag borde sluta använda, men jag har tagit beslutet att fortsätta! Anledningarna är främst två:
1. Det är så otroligt nyttigt, och har medicinska kvalitéer som jag inte vill vara utan!
2. Bina är utrotningshotade! På grund av hur vi (miss)sköter jordbruket med alla dessa superfarliga kemikalier som sprutas på våra grödor och som dödar massor av bin varje år (köp ekologiskt!!!) så behövs våra biodlare mer än nånsin! Och köper vi inte deras honung så kommer de inte fortsätta med biodling! Så är det! Tillgång och efterfrågan hänger ihop som ler och långhalm!

För några dagar sen så tog jag min språkkompis med mig och åkte till en biodlare som bor en bit utanför Avesta, och där köpte vi lite honung.
Denna är helt Raw, d.v.s. inte uppvärmd - inte ens upp till 42 grader som annars är det tillåtna för att fortfarande vara Raw, så den känns förstås extra nyttig och lyxig!

På sistone har jag både läst om och pratat med biodlare om honungstillverkning och fått en rätt positiv bild av hur det går till - åtminstone här i Sverige. Jag har trott att biodlarna tar all honung och sen ger sockervatten som ersättning för honungen som ju egentligen är binas föda. Men det gör de alltså inte som tur är! Så som jag har fått det förklarat för mig (av tre olika biodlare som jag träffat personligen + en artikel jag läste om biodling i Sverige) så lämnas en del av honungen kvar till bina, plus att de stödmatas med sockervatten. Det känns ju lite mer Ok än att de bara rensar rent på honung! Så även om jag kan känna lite dåligt samvete för att en stor del av binas honung stjäls från dem så menar de här biodlarna på att de är måna om sina bin och självklart vill att de ska vara friska och starka, vilket de inte skulle bli utan att få äta av sin egen honung.

Biets viktigaste uppgift i naturen är ju att pollinera blommor, bl.a. så att det blir frukt och bär som vi kan äta av. Om för många bin dör så dör vi människor också! Vi lever i symbios - den ena kan inte finnas utan den andra! Så jag kommer att fortsätta använda honung utan alltför dåligt samvete! Och vad jag använder honungen till, det tänkte jag återkomma till i ett annat blogginlägg!

Anneli.

Inga kommentarer: